Main channels, clicking on these links you arrive ok

lunes, 13 de junio de 2022

¿Va Alemania camino a convertirse en una potencia militar?

Ravel Bolero Maya Plisetskaya

Puccini: Turandot: Marton/Carreras/Ricciarelli/Maazel Wien プッチーニ「トゥーランドッ...

Ángelus 12 de junio de 2022 Papa Francisco


viernes, 10 de junio de 2022

BUENOS DÍAS AMÉRICA

 

Buenos Días América: 06/10/2022

junio 10, 2022

Buenos Días América: 06/10/2022
 INSERTAR

No media source currently available

0:1429:598:13
 Descargar 

En el programa de hoy, 10 de junio, hoy finaliza la Cumbre de las Américas y se espera la firma de la “Declaración de Los Ángeles” para hacer frente a los retos del hemisferio. Esta y otras noticias de Estados Unidos y América Latina en Buenos Días América, un programa de la Voz de América.

Episodios

Simon Bolzinguer presenta en París nuevo álbum de la Cía. Tambor y Canto

⚠️ TOP 8 INAUGURACIONES y Novedades AVE del 2022 / Pajares / Extremadura...

El 2022 viene cargadito de grandes novedades en el mapa ferroviario español, especialmente en alta velocidad, no solo con nuevos tramos, rutas o ciudades que verán entrar los AVE en sus estaciones; nuevas marcas o trenes muy esperados van a comenzar a circular por nuestras vías y aqui te cuento lo que se viene por delante obras, inauguraciones y nuevas rutas de trenes LOW COST.

Fly On The Wall Film Of A Large Orchestral Session At Air Studios

With permission from ITV, Christian kindly invites us into the control room at Air Studios to witness in real time how quickly you can record orchestral players in London. With an enormous amount of material and just three hours, will they get to the finish line?

jueves, 9 de junio de 2022

El humorista venezolano Claudio Nazoa presenta ‘La nueva cepa’ en París

Arvo Pärt: Da Pacem (full album)

Arvo Pärt: Da Pacem (full album). Nulle volonté d'illustration dans le choix de ces images, juste celle d'évoquer le mouvement et l'enchevêtrement des voix, les sonorités de l'orgue, la mise en espace du son... Je reprendrai encore ses quelques vers issus du poème "Correspondances" de Charles Baudelaire (Le Fleurs du mal) La Nature est un temple où de vivants piliers Laissent parfois sortir de confuses paroles ; L'homme y passe à travers des forêts de symboles Qui l'observent avec des regards familiers. Comme de longs échos qui de loin se confondent Dans une ténébreuse et profonde unité, Vaste comme la nuit et comme la clarté, Les parfums, les couleurs et les sons se répondent. [...] Chacun est libre de voir ce qu'il désire, narquois, je rajouterai les mots du capitaine Nemo dans l'Île mystérieuse: "cherchez, et vous trouverez."..

Beethoven: Piano Concerto No. 1 | Margarita Höhenrieder, Staatskapelle D...

Piano Concerto No. 1 in C major by Ludwig van Beethoven is Beethoven for piano virtuosos. Margarita Höhenrieder shines on the piano, accompanied by the Sächsische Staatskapelle Dresden conducted by Fabio Luisi. The concert took place in 2008 at the Philharmonie im Gasteig Munich. (00:00) I. Allegro con brio (18:39) II Largo (29:50) III Rondo: Allegro scherzando Ludwig van Beethoven (1770 - 1827) wrote seven piano concertos, five of which are numbered as opuses. The Piano Concerto in C major, Op. 15 is known as Piano Concerto No. 1, even though it was not the first concerto for piano that Beethoven wrote. First drafts for the Piano Concerto in C major date from 1793, a first complete transcription was available in late 1794 or early 1795, a new score existed before 1800 and finally the print appeared in 1801 after the solo part had been rewritten a second time. Beethoven probably performed an early version of the C major concerto himself in Vienna in 1795, where he is also thought to have performed a later version for the first time in 1800. Beethoven initially wrote his piano concertos primarily for himself. As a piano virtuoso, he wanted to show off his skills to an audience with the solo concertos; he was, after all, famous for his brilliant improvisations on the popular instrument. There are similarities between the Piano Concerto in C major and Symphony No. 1, not only with respect to the period in which they were composed. In both works, the young Beethoven’s knack of bringing forth the most diverse musical emotions from a simple thematic idea is already evident. And both works are characterized by a festive tone in which virtuosity is celebrated to the highest degree.

Audiencia General 08 de junio de 2022 Papa Francisco

martes, 7 de junio de 2022

Le Défile en Paris Fashion Week 2019 (show completo) | L´Oréal Paris

Un año más, y durante la celebración de París Fashion Week 2019, L´Oréal Paris lleva su visión de la belleza a los lugares más emblemáticos de la ciudad de la Alta Costura. El lugar escogido este año ha sido la Monnaie, una de las instituciones más históricas de París. Siguiendo nuestro objetivo de democratizar la belleza, los desfiles que hemos organizado en el corazón de la ciudad ya forman parte de los eventos ineludibles de la Semana de la Moda de París: primero fue el desfile en los Campos Elíseos, y luego la pasarela flotante sobre el río Sena. ¡Y prometemos seguir llenando de moda, belleza y feminidad los lugares más icónicos de París! Numerosas portavoces de la marca participaron en el desfile, que mostró la diversidad de la que L´Oréal Paris hace gala. Actrices, cantantes, atletas y modelos de todas las edades y orígenes lucieron diseños de Karl Lagerfeld, Balmain, AMI, Atlein, Cédric Charlier, Dries Van Noten, Elie Saab, Etudes, Giambattista Valli, Koché, Nicolas Lecourt Mansion, Olivier Theyskens y rokh. Abrió el desfile Camila Cabello y Amber Heard. El paseo de Eva Longoria tuvo un carácter muy especial, al hacerlo acompañada por su bebé en un alegato por la maternidad. Por supuesto, también participaron nuestras portavoces Helen Mirren y Andie McDowell, demostrando que la belleza, la moda y el empoderamiento no tienen edad. Otras mujeres y amigas de la marca que nos formaron parte del elenco fueron Marie Bochet, Liya Kebede, Aja Naomi King, Doutzen Kroes, Soo Joo Park, Luma Grothe, Duckie Thot y Aishwarya Rai. Desde el front row nos acompañaron Louise Bourgoin, Naomi Campbell, Estelle Lefebure, Sonia Rolland, Olga Kurylenko, Tina Kunakey, entre otros. Como no podía ser de otra manera, también le dimos el protagonismo que se merece al maquillaje y los peinados, de la mano de nuestra maquilladora Val Garland y el gran peluquero Stephane Lancien, junto a sus equipos, nos hicieron una demostración de diferentes looks para mujeres con diferentes tonos de piel y distintas edades. Un año más, nos sentimos muy orgullosos de participar en Paris Fashion Week, no solo como colaboradores oficiales, también dando protagonismo a la ciudad, a la moda, la belleza y a las mujeres con este evento.

W&W - World Club Dome Las Vegas Edition 2022 - @ARTE Concert

https://www.arte.tv/fr/videos/109578-... Les Néerlandais Willem van Hanegem et Ward van der Harst forment W&W en 2007. Depuis, pas question pour ce duo de DJ et producteurs de regarder en arrière. Le tandem n’a de cesse d’abolir les frontières entre les genres et courants musicaux, signant des productions acclamée dans le monde entier et des performances emblématiques. W&W est désormais un des duos les plus demandés que le monde de la musique électro ait à offrir.

Schumann: Symphony No. 1, Spring | Andris Nelsons and the Gewandhausorch...

A star-studded spring symphony: Robert Schumann’s first symphony, performed by the Gewandhausorchester under the baton of Andris Nelsons. The concert took place in 2019 at the Gewandhaus Leipzig. (00:00) I. Andante maestoso - Allegro molto vivace (12:39) II. Larghetto (19:31) III. Scherzo. Molto vivace (25:11) IV. Allegro animato e grazioso Robert Schumann (1810 - 1856) said of his first symphony that it was "born in a fiery hour." He came up with it over just four days in January of 1841, completing it in the following three weeks. The premiere took place on March 31 of that same year, conducted by Felix Mendelssohn Bartholdy at the Gewandhaus, Leipzig. The Spring Symphony title came from Schumann himself, who had originally even given the individual symphonic movements figurative titles: The Beginning of Spring, Evening, Merry Playmates, and Spring in Full Bloom. Shortly before going to press, however, Schumann redacted the movement titles to prevent the symphony from being classified as program music. The collective title ‘Spring Symphony’ alone was retained. It was, after all, a poem on spring by Adolf Böttger that had inspired the composer to write his symphony on that theme in the first place. Musically, Schumann picked up from Franz Schubert’s Symphony No. 9 in C major – the ‘Great' – the score of which Schumann had seen during an 1839 trip to Vienna. It is above all the solemn call of the horns and trumpets at the beginning of the Spring Symphony that recalls Schubert's Great Symphony. Beethoven's influence, conversely, can be seen in the recurring themes that link the individual movements together. While Beethoven conceives a thematic idea and develops it purposefully throughout the subsequent movements, however, the movements of Schumann’s Spring Symphony are rather playfully interwoven.