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viernes, 28 de julio de 2023

Articulo de nuestro redactor jefe


jl no miente
Hará años hubo una huelga y manifestación en las calles de trabajadores de Telefónica sabéis cómo Telefónica chantajeó a los medios de comunicación, fue muy clarito: "Cómo Vds se atrevan a publicar algo de esta huelga, dejamos de hacer publicidad en sus medios" más claro agua el poder de los medios económicos ejercen sobre los medios. Hablando con periodistas en paro, me dicen: no nos dejan publicar lo que pensamos. No quieren qué el 
Gran Pueblo Español piense, quieren borregos jl

jl does not lie
Years ago there was a strike and demonstration in the streets of Telefónica workers, you know how Telefónica blackmailed the media, it was very clear: "How dare you publish something about this strike, we stop advertising in your media" more clearly water the power of the economic media exercise over the media. Speaking to unemployed journalists, they tell me: they won't let us publish what we think. They don't want the Great Spanish People to think, they want sheep jl

jl ne ment pas
Il y a des années, il y a eu une grève et une manifestation dans les rues des travailleurs de Telefónica, vous savez comment Telefónica a fait chanter les médias, c'était très clair : "Comment osez-vous publier quelque chose sur cette grève, nous arrêtons la publicité dans vos médias" arrosez plus clairement le pouvoir des médias économiques sur les médias. S'adressant à des journalistes au chômage, ils me disent : ils ne nous laisseront pas publier ce que nous pensons. Ils ne veulent pas que le Grand Peuple Espagnol pense, ils veulent des moutons jl

BUENAS NOTICIAS
Hay un atisbó de paz por las dos partes.
Os pido un favor
Recemos todos por la paz. DIOS mío haz el favor 🙏 de hacernos caso jl

Seáis blancos o negros, ricos o pobres, de derecha o izquierda.
Pero sois una cosa fundamental para mí sois mís AMIGOS esto nos hace grandes jl

Estudio 9. Padre Chagas: Los jóvenes tienen la esperanza de vivir tiempo...

Este viernes, 28 de julio, en nuestro programa Estudio 9 dialogamos con el Padre João Chagas, Responsable de la Sección Jóvenes del Dicasterio para los Laicos, la Familia y la Vida y con Andrea Sarubbi, Coordinador del Video del Papa, sobre la intención de oración del Santo Padre para el mes de agosto, en el cual nos invita a rezar para que la JMJ en Lisboa ayude a los jóvenes a ponerse en camino, dando testimonio del Evangelio con su propia vida.

Ruben Blades (En Vivo) - HEINEKEN JAZZ 2018

Sébastien Tellier au ARTE Concert Festival – @arteconcert


00:00 Roche – version Sexuality 04:10 A Ballet – version longue de Simple Mind avec saxophoniste 08:38 La Ritournelle – version Politics avec violoncelliste 15:50 Divine – version Sexuality 20:38 La dolce vita – duo avec Juliette Armanet 26:40 Look – version Simple Mind 29:55 Stuck in a summer love – version Domesticated 35:18 Sexual sportswear – version Sexuality 41:30 L’Amour naissant 46:00 L’amour et la violence – version Simple Mind 50:49 Domestic Tasks – version Domesticated 57:55 Fantino 1:01:38 Finger of Steel (reworked) 1:05:10 Comment Revoir Oursinet ? Sébastien Tellier est un artiste à part. Qui d’autre que lui pourrait se vanter de s’être frotté à l’épreuve ardue de l’Eurovision sans avoir perdu une once de sa superbe ? Un exemple parmi tant d’autres de la singularité de ce véritable OVNI, à la fois populaire et insaisissable. Sébastien Tellier lance sa carrière au tournant des années 2000 mais explose véritablement grâce à l’album Sexuality, sorti en 2008. De second couteau de la pop française - un peu dans l’ombre des superstars Air, Daft Punk et consorts – le génial chevelu devient enfin une icône populaire. Auréolé de cette reconnaissance fort méritée, l’huluberlu profite de chaque album pour nous faire déambuler dans ses contrées hallucinées : My God is Blue (2012), Confection (2013), L’Aventura (2014) et tout récemment Domesticated (2020). Malgré ses succès, Sébastien Tellier reste entier, conservant l’exigence de sa composition ainsi que la poésie parfois crue de ses textes. C’est cette discographique kaléidoscopique que Sébastien Tellier revisite dans Simple Mind, son tout dernier album. Des reprises toutes épurées que l’artiste présente pour la première fois en live au ARTE Concert Festival, flanqué de quelques amis.

jueves, 27 de julio de 2023

Mireille Mathieu - C'est votre vie !

Mí blog con la canción francesa y como no con mí gran Mireille Mathieu fijaros como canta con las erres como lo hacía   Edith Piaf, magnífico Mireille jl

My blog with the French song and of course with my great Mireille Mathieu look at how she sings with the r's as Edith Piaf did, magnificent Mireille jl

Mon blog avec la chanson française et bien sûr avec ma grande Mireille Mathieu regarde comment elle chante avec les r comme le faisait Edith Piaf, magnifique Mireille jl 


 
Mireille Mathieu - C'est votre vie ! émission de vérité avec de nombreux invités ..avec Mireille Mathieu qui interprète ces grands sucés

Jacques Loussier Play Bach Trio Jazzwoche Burghausen 2007

REYES: FELIPE VI y doña LETIZIA inauguran la GALERÍA de las COLECCIONES ...

Los reyes Felipe VI y Letizia inauguran en Madrid, junto al Palacio Real, de la Galería de las Colecciones Reales, en un acto en el que interviene el presidente del Gobierno en funciones, Pedro Sánchez. También asisten al acto el ministro de la Presidencia, Relaciones con las Cortes y Memoria Democrática, Félix Bolaños y el ministro de Cultura y Deporte, Miquel Iceta.

EUROPA OPEN AIR des hr-Sinfonieorchesters und der Europäischen Zentralbank


GEORG FRIEDRICH HÄNDEL »Halleluja« aus dem Oratorium »Der Messias« ∙ GIUSEPPE VERDI Finale 2. Akt aus der Oper »Aida« ∙ JACQUES OFFENBACH »Barcarole« aus der Oper »Hoffmanns Erzählungen« ∙ GEORGES BIZET Duett »Au fond du temple saint« aus der Oper »Die Perlenfischer« ∙ ALBERT ROUSSEL Bacchus et Ariane – Suite Nr. 2 ∙ LUDWIG VAN BEETHOVEN 9. Sinfonie – Schlusssatz mit Chorfinale ∙ Julia Kleiter, Sopran ∙ Nora Gubisch, Mezzosopran ∙ Francesco Demuro, Tenor ∙ Attilio Glaser, Tenor ∙ Paul Gay, Bariton ∙ Chœur de la Monnaie ∙ Martino Faggiani, Choreinstudierung ∙ hr-Sinfonieorchester – Frankfurt Radio Symphony ∙ Alain Altinoglu, Dirigent ∙ Andrea Ballschuh, Moderation ∙ 22. August 2019 ∙ Weseler Werft, Frankfurt am Main ∙

miércoles, 26 de julio de 2023

Flamenco Chillout - Las mejores guitarras flamencas en sonido chill out

Guitarras flamencas y ritmos chill out para la mejor sesión de flamenco chill. ¡Suscríbete a “La música del recuerdo” aquí! http://bit.ly/YtgsLW Spanish guitar and chillout rhythms for the best flamenco chill session around. Including: 1. ENTRE DOS AGUAS 2. LA ALEGRIA DE VIVIR 3. LOVE STORY 4. TRES NOTAS PARA DECIR TE QUIERO 5. AMIGO 6. RAMITO DE VIOLETA 7. NOCHES DE BOHEMIA 8. RIO ANCHO 9. O PATO 10. LA QUIERO A MORIR 11. CARMIN

Thylacine - ARTE Concert Festival 2022 – @arteconcert

🇫🇷 Saxophoniste de formation, William Rezé s’est transformé en Thylacine en 2012 pour ouvrir ses horizons musicaux. Devant lui en effet, mille et une possibilités permises par la musique électronique. Campé derrière ses machines, le Français sample, loop et bidouille pour ériger une musique envoûtante entre trip hop et ambiente. Un univers luxuriant qui libère l’esprit, fait danser les corps et transporte loin, très loin. Après avoir retranscrit l’ambiance du Transsibérien dans le bien nommé Transsiberian (2015), écumé les routes d’Amérique latine avec Roads Vol. 1 (2019) et Roads Vol. 2 (2020) puis ressuscité les grandes figures de la musique classique avec Timeless (2020), Thylacine revient avec un quatrième album baptisé 9 Pieces. « Polar », « Anatolia » ou encore « Night Train »… à eux seuls, les noms de ces toutes nouvelles tracks annoncent l’exploration de paysages lointains, fantasmés. Promesse tenue à leur écoute, Thylacine nous transportant à l’autre bout du globe à chacun de ses morceaux. Prépare-toi ARTE Concert Festival : on embarque ! Concert filmé le 3 novembre 2022 à la Gaîté Lyrique, Paris 00:00 Thylacine - ARTE Concert Festival 0:30 Polar 4:45 Duduk 11:06 Satie II 15:40 Pleyel 22:00 Piany Pianino 26:30 1978 [Instrumental] 29:30 Train 37:30 War Dance 44:45 Stormur 50:51 Anatolia 58:00 Verdi

El muralista Julio Carrasco Bretón celebra en París el centenario del mu...

El muralista mexicano Julio Carrasco Bretón acaba de inaugurar un mural de 222 m ² en el aeropuerto Ben Gurión de Tel Aviv, en el marco de las celebraciones de los 75 años del estado de Israel, antes de que el 5 de septiembre inaugure una importante exposición en el Instituto Cultural de México de París.

Spyro Gyra live | Leverkusener Jazztage 2022 | Jazzline

1. Walk The Walk 2. Groovin' For Grover 3. Shaker Song/Catching The Sun/Morning Dance 4. Cockatoo 5. De La Luz 6. Dancing On Table Mountain 7. Tempted 8. Old San Juan/Heliopolis Besetzung Jay Beckenstein (saxophone) Tom Schuman (keys) Julio Fernandez (guitar) Scott Ambush (bass) Lionel Cordew (drums) Es ist nicht bekannt, ob Jay Beckenstein vor langer Zeit der Klassenbeste im Biologieunterricht war. Klar ist aber, dass der Musiker aus New York Anfang der 1970er-Jahre auf die Idee gekommen ist, seine Band nach einer Gattung der Grünalgen zu nennen. Von dieser Spezies sind rund 4000 Arten beschrieben, und genauso beständig, wie Grünalgen Gewässer besiedeln, so konstant tummeln sich Spyro Gyra – so der Band- und Grünalgenname – seit fast 50 Jahren in der Welt des Jazz. Über 10.000 Gigs hat die US-amerikanische Jazz-Fusion-Band in fünf Jahrzehnten auf sechs Kontinenten gespielt, sie wurde mehrfach mit dem Grammy ausgezeichnet und hat mehr als 30 Alben veröffentlicht, etliche Gold- und Platinauszeichungen eingeheimst und über zehn Millionen Tonträger verkauft. Fester Ankerpunkt bei all dem, was Spyro Gyra in ihrer langen Karriere gemacht haben, ist dabei Fusion. Die Musiker um das Gründungsmitglied, den Saxofonisten Jay Beckenstein, kombinieren smoothen Jazz, Rhythm and Blues, Funk, Latin, Pop und Rock und kreieren daraus einen Sound, der vor allem immer eins ist: stilistisch offen und breit gefächert. „Kunst manifestiert sich in einer Vielzahl von Stilrichtungen und Kontexten. Deshalb haben wir überhaupt erst begonnen, Musik zu machen” – so die Philosophie von Spyro Gyra. Mit kreativer Energie, komplexer Spielfreude und großer Musikalität sind Spyro Gyra bis heute in der Welt des zeitgenössischen Jazz auf den Bühnen dieser Welt unterwegs. Und dabei haben sie immer etwas auf dem Schirm, was auch bei ihrer namensgebenden Algenart eine Rolle spielt: Artenvielfalt.

martes, 25 de julio de 2023

DIRECTO | Santa Misa desde la catedral de Santiago en el día del patrón ...

Elton John - Festival de Viña 2013 HD 1080p

Elton John, presentacion realizada el jueves 28 de febrero en el escenario de la Quinta Vergara, Festival de Viña del Mar 2013. Todos los Derechos Reservados Red Televisiva Chilevision S.A. 1.The Bitch Is Back (0:00:02) 2.Bennie and the Jets (0:04:24) 3.Tiny Dancer (0:11:00) 4.Goodbye Yellow Brick Road (0:17:42) 5.Philadelphia Freedom (0:21:08) 6.Rocket Man (I Think It's Going to Be a Long, Long Time) (0:26:23) 7.I Guess That's Why They Call It the Blues (0:33:17) 8.Daniel (0:38:48) 9.Sad Songs (Say So Much) (0:42:59) 10.Don't Let the Sun Go Down on Me (0:48:02) 11.Candle in the Wind (0:54:22) 12.I'm Still Standing (0:58:17) 13.Crocodile Rock (1:07:49) 14.Saturday Night's Alright for Fighting (1:12:16) 15.Your Song (1:17:52)

Brahms: Symphony No. 1 | Charles Dutoit & the Verbier Festival Orchestra

A symphonic classic played by young musicians: Brahms‘ Symphony No. 1 is performed by the Verbier Festival Orchestra under the baton of Charles Dutoit. The concert took place during the Verbier Festival in the year 2014. 00:00 Coming on stage 00:12 Un poco sostenuto – Allegro 14:14 Andante sostenuto 23:13 Un poco allegretto e grazioso 27:59 Adagio – Allegro non troppo ma con brio “Beethoven’s 10th” – was how Brahms’ champion Hans von Bülow described the first symphony by Johannes Brahms (1833 – 1897). And that’s a huge compliment, as the symphonic genre had reached a zenith after Beethoven’s Ninth, which could just as easily have been an end point. Johannes Brahms’ first symphony was by no means an easy birth: he worked for a total of 14 years on the composition; he was 43 years old when he finally completed it. Initially, Beethoven’s powerful symphonic legacy was an impediment for Brahms: "I’ll never compose a symphony! You can’t have any idea what it’s like always to hear such a giant marching behind you." Words written by Brahms in 1870 to his friend, the conductor Hermann Levi. But with time, that giant turned out to be an inspiration and ultimately, with the composition of his first symphony, Brahms managed to set himself apart from Beethoven and to a certain extent, even overcome his gargantuan legacy. Meanwhile Brahms’ antipode Wagner postulated that the symphony genre was finished and turned his attentions to musical drama. Franz Liszt, on the other hand, pursued a programmatic development of the symphony into what became known as the symphonic poem. Thus, Brahms became Beethoven’s true heir. Brahms’ Symphony No. 1 in C minor Op. 68 is bursting with references to Beethoven. These were also certainly intended as nods of appreciation, but ones that should first and foremost be heard. For example in the final movement there are clear shades of the Ode to Joy theme from Beethoven’s Ninth: “Any jackass can hear that!” remarked Brahms. The concert was performed during the 2014 edition of the Verbier Festivals, seen as a top international gathering of classical music stars. The festival has been taking place every year in the Swiss Alps since 1994. As well as staging a varied concert program, the Verbier Festival also provides upcoming artists with the opportunity to work with major names in the world of classical music. The Verbier Festival Orchestra is made up of highly talented young musicians and was founded in the year 2000. The festival also gives young performers the chance to gain live concert experience under the guidance of leading conductors. During the course of his long professional life, the conductor Charles Dutoit (born in Lausanne, Switzerland in 1936) has led more than 150 orchestras – making his a superlative musical career. He began conducting the Canadian Orchestre Symphonique de Montréal in 1977 and went on to record more than 80 CDs with the ensemble. He’s seen as particularly open to performing pieces of music that seldom get a hearing. Following metoo allegations against him in 2018, several orchestras severed all ties with Dutoit.