Main channels, clicking on these links you arrive ok

viernes, 4 de junio de 2021

Jaime Gómez, o la compleja sencillez de una imagen


NASA publica una nueva impresionante imagen del centro de la Vía Láctea

EE.UU. y la OTAN demuestran su fuerza a pocos días de la reunión entre B...

EE.UU. y la OTAN completan maniobras que muestran su poderío militar a pocos días del encuentro entre Biden y Putin. Apenas unas semanas antes de que los presidentes de EE.UU., Joe Biden, y Rusia, Vladimir Putin, se reúnan en Ginebra, Washington y la OTAN han enviado un mensaje claro a Moscú. Nic Robertson, de CNN, obtuvo acceso exclusivo a un avión de las fuerzas estadounidenses mientras participaba en uno de los ejercicios de la OTAN más grandes del año. La maniobra supone una declaración oportuna del 'acero' que respalda la diplomacia de Biden, luego del aterrizaje forzoso de un avión de Ryanair el 23 de mayo, que reavivó las tensiones no solo entre occidente y Belarús, sino también con Rusia.

jueves, 3 de junio de 2021

Audiencia General 02 de junio de 2021 Papa Francisco

Mozart: Complete German Dances & Menuets Volume 1

And visit our channel for the best classical music from the greatest composers like: Bach, Satie, Mozart, Tchaikovsky, Beethoven, Chopin, Haydn, Ravel, Debussy, Verdi, Vivaldi, Handel, Brahms, Liszt, Schubert, Mendelssohn, Rachmaninoff, Wagner, Strauss, Handel, Dvorak and many more! We upload complete albums, music for relaxing, working, studying, meditating, concentrating, instrumental music, opera, violin, classical piano music, sonatas and more!

El realizador peruano Henan Rivera presenta en París su documental ‘Memo...

El realizador peruano Henan Rivera presenta su documental ‘Memorias de Uchuraccay’ en el festival de Cine peruano de París que tendrá lugar del 7 al 13 de junio en el cine Saint André des Arts, en pleno Barrio Latino.

miércoles, 2 de junio de 2021

IL DIVO Live Concert Hollywood 8-5-2021

Lina Morgan. Vaya par de gemelas. Parte 2/8

Revista musical estrenada en el Teatro La Latina de Madrid el 4 de diciembre de 1981 y representada hasta noviembre de 1983. Fue retransmitida por Televisión Española el 27 de diciembre de 1983, dentro del espacio 'La comedia'. ARGUMENTO Virginia y Susana son dos hermanas gemelas separadas al nacer. Virginia queda al cuidado de sus padres naturales, personas humildes que no han salido de su aldea. Susana es vendida a un abogado cuya mujer ignora que perdió a su hija en el parto. Pasados los años, ambas se reencuentran dando lugar a numerosos equívocos y situaciones cómicas, acentuadas por la muy diferente personalidad de las hermanas: Susana es alegre, liberal y desinhibida. Virginia es mojigata, remilgada y nunca ha conocido varón. REPARTO Lina Morgan............................................. Virginia / Susana Pedro Peña.............................................. García Anne Marie Rosier ................................... Jacinta Amelia Aparicio ....................................... Calixta Tito Medrano ........................................... Conrado Ricardo Valle ........................................... Moncho Berto Navarro .......................................... Santiago

Rimsky-Korsakov: Scheherazade - op.35 - Simply Stunning Performance

martes, 1 de junio de 2021

Ángelus 30 de mayo de 2021 Papa Francisco

Santiago Esses, director técnico del museo del Jeu de Paume

El argentino Santiago Esses, director técnico del museo del Jeu de Paume que abre de nuevo sus puertas en de París con una exposición dedicada al fotógrafo alemán Michael Schmidt

Las vacunas españolas triunfan en los laboratorios... ¿y ahora qué?

 

  • Tres de los proyectos más avanzados en España han demostrado su seguridad y eficacia en los laboratorios.

  • Los científicos responsables de estos proyectos piden la colaboración de empresas para tirar adelante los ensayos clínicos en voluntarios.


lunes, 31 de mayo de 2021

Iñaki Gabilondo apunta al "auténtico drama que no estamos queriendo ver"

Luigi Boccherini - Sonatas For Fortepiano & Violin | Opera V

Six sonatas for Fortepiano, with violin accompaniment. Opera V Within the vast musical output of Boccherini the six sonatas for fortepiano with violin accompaniment, from his Opera quinta, constitue the only examples written for this instrumental combination. Considering the enormous popularity that these works enjoyed right from their first appearance in 1768, it may be surprising that their author did not continue to write for a genre which had proven so fortunate. One explanation of this disinterest may lie in the fact that, in all probability, at no other time did the particular circumstances leading to the work's conception and the motivations behind its inspiration present themselves. In 1767, Boccherini travel led with his friend, the violinist Filippo Manfredi to Paris, where he had already achieved a glowing reputation as composer and ’cellist, and there he had occasion to meet M. me Joui de Brillon. Here is how Charles Burney, in his work The present of Music in France and Italy, describes this personage: ". . . she in one of the greatest lady-players on the harpsichord in Europe. This lady not only plays the most difficult pieces with great precision, taste, and feeling, but is an excellent sight's-woman; of which I was convinced by her executing some of my own music, that I had the honor of presenting to her. She likewise composes; and she was so obliging as to play several of her own pieces both on the harpsichord and pianoforte accompanied with the violin by M. Pagin, who is reckoned in France the best scholar of Tartini ever made. [. . . ] she likewise draws well and engraves, and is a most accomplished and agreeable woman [. . . ]" The six sonatas for fortepiano and violin undoubtedly owe their origin both to the extraordinary personality of M. me Brillon, to whom they are dedicated, and to the technical and expressive possibilities manifestly displayed by the forte-piano. In the musical panorama of the eighteenth century relative to this genre, these sonatas offer without a doubt the greatest interest in so far as the piano is concerned (a surprising fact considering that Boccherini's chosen instrument was the violoncello), and represent a fundamental point of reference in the evolution of the relationship between these two instruments. The sonata for a Keyboard instrument with violin accompaniment, born in around the mid eighteenth century, was for a great while characterized by the former instrument's predominance over the latter, the violin being relegated to a subordinate role which at times is noticeably unessential to the composition. In the sonatas by Boccherini, however, the violin does not merely provide a secondary decorative element, but is instead completely integrated with the fortepiano into a single musical fabric, thus giving rise to an evolutionary process which will culminate in Beethoven's conception of the sonata for violin and piano.

Lina Morgan & Berto Navarro en "¡Ay! Cabezón , cabezón" ( "El último tr...